sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Melci cu budinca




200 ml. lapte caldut
50 gr. unt topit si racit
5 linguri de zahăr
o priză de sare
2 plicuri zahăr vanilat
3 linguri de ulei
1 cub drojdie proaspata

1 ou
550 g faina

pt umplut: 

1 pachet de budinca vanilie,
 400ml lapte 
6 linguri zahar

Se dizolva drojdia in lapte cu o lingura de zahar si 2 linguri de faina, se lasa sa stea10 minute.
Oul se bate putin, se amesteca cu uleiul, zaharul, sarea, zaharul vanilat.
Se pune
peste drojdie o ceasca de faina si oul batut si se amesteca, apoi jumate din unt, o ceasca de faina , iar unt, iar faina . Se amesteca bine dupa fiecare.
Se framanta bine un aluat pe masa infainata.
Se lasa la crescut acoperit cu un prosop timp de o ora si jumatate.



Intre timp se prepara budinca si se lasa la racit, se amesteca din cand in cand pt a nu se depune pielita deasupra .
Pe masa prasarata cu faina se rastoarna aluatul si se imparte in 8.

 Fiecare bucata se intinde si se pune cate o ligura mare de budinca. Se ruleaza, se strang capetele si se modeleaza un melc.



Se lasa la crescut 20 minute , se ung cu ou si se coc la inceput la foc mic apoi la foc mare.
Nu da-ti focul la mare de la inceput pt ca se pot crapa.
Poza am facut doar la prima tava.








4 comentarii:

  1. Diana arata asa bine!o idee nemai pomenita am si eu ceva cred asemanator ,crema e nutela dar am sa fac si eu cu puding,!Nu curge deloc sper daca infasori bine capetele nu?
    Nu stiu cred sa le fac asa frumos infasurate!sa vedem cind fac!

    Diana!te invit sa ridici de la mine un premiu si un joculet de la mine!
    O seara placuta!te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mariana ma bucur ca-ti plac,si eu ma gandeam cu ce as putea sa-i mai umplu iar tu mi-ai dat mie o idee buna.
    Budinca nu curge pt ca e rece si inchegata .
    Fug sa vad ce ai pt mine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt tare frumosi melcii, am sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai Diana, melcii sunt frumosi si buni in sine dar ca sa-i mai si umpli cu bunatati... decadent!

    Ma gandesc ca se pot umple si cu dulceturi/gemuri, sau o pasta de branza de vaci/ricotta cu ou si ceva zahar ca la o placinta, sau poate o versiune savuroasa cu branza de vaci/ricotta cu oua si marar, sau tapenade (pasta de masline), sau pesto... oh, imaginatia m-a luat la vale! :-D

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly