duminică, 13 februarie 2011

Prajitura Albinita -cu foi de zahar ars

 foarte buna si delicioasa!!!!
e nevoie de ceva timp si solicita mai multa munca decat in cazul altor retete, dar rezultatul e pe masura,
vom avea o portie zdravana de prajitura, am cantarit-o si avea 2,600 kg....deci merita!!!
 
Pentru cele patru foi:
3 galbenusuri
500g zahar
10 linguri ulei
2 linguri bicarbonat
200 ml apa
800g faina

200g de zahar se pun intr-o craticioara perfect uscata si se caramelizează. Se stinge cu apa si se mai tine pe foc pana se dizolva tot zaharul, apoi se da deoparte și se lasa la răcit. 
Separat intr-o cratita mai mare de 2,5 -3 litri se amesteca bine galbenusurile cu zaharul ramas(300g), uleiul si bicarbonatul, se adauga și siropul de zahar ars caldut, se amesteca bine si pune foc pana da un clocot. 
Atentie, compozitia se umfla si bolboroseste...din cauza asta toata operatia se face intr-un vas mare!
Se lasa compozitia la răcit, se pune faina si se framanta un aluat potrivit de moale ce nu lipește, se lăsa 10 minute la odihnit. Se imparte aluatul in patru si se vor coace patru foi pe dosul tăvii unsa bine cu ulei si tapetata cu faina....am folosit tava mare de 28/38 cm




Pentru crema:
1 plic de budinca de vanile
350ml lapte rece
5 linguri zahar
1 esenta de vanilie
180g unt sau margarina
4-5 linguri gem de caise
Budinca se amesteca cu zaharul si laptele rece, se da pe foc amestecand continuu pana se ingroasa si se lasa la racit, apoi se mixeaza cu untul sau margarina, se adauga esenta de vanilie.



Pentru asamblare:
Se umplu primele doua foi cu crema, 
a treia foaie se unge cu gem si se aseaza  cu parte unsa peste crema, se pune restul de crema.
Se aseaza o greutate pe foi pentru a le presa usor.
Între timp se pregateste bezeaua. 

Pentru bezea:
3 albusuri
6 linguri de zahar
1 lingura zeama de lamaie
Se bat spuma albusurile cu zeama de lamaie, cand s-a format o spuma tare se adauga treptat zaharul  si se pune vasul pe baie de aburi
Cand s-a intarit spuma bine si nu mai curge de pe tel se intinde peste prajitura
Se poate rade ciocolata
se taie a doua sau chiar a treia zi cand s-au inmuita bine foile!


20 de comentarii:

  1. Waw ce buna trebuie sa fie !!!
    Arata super asa ca nazdravanii tai cred ca au fost tare fericiti !!!
    Diana...cata faina pui soro ??? Modifica te rog....

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine,ieftina si cred ca si gustoasa!Chiar e tentanta!Amai ramas o bucatica si pentru noi?O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare buna trebuie sa fie prajitura asta si arata foarte bine !
    Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce pofta mi-ai facut!Arata grozav!
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara, sigur s-a terminat prajiturica, asa ca sambata e in topul listei la noi in bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bine arata!...deja salivez, cred ca este foarte buna

    RăspundețiȘtergere
  7. am crezut ca-i praji.cu miere de albine ca seamana putin,ti-a iesit foarte aspectoasa,vin la o bucatica sa-mi pastrezi,pupicei

    RăspundețiȘtergere
  8. lasa ca vin si io ! asta pana am s-o fac!

    RăspundețiȘtergere
  9. foi groase si crema putina

    RăspundețiȘtergere
  10. eu am incercat dar nu miau iesit foile mi sau lipit de tava si am pus ulei destul dar asta e data viitoare

    RăspundețiȘtergere
  11. asa cum am scris tava este mare si foile se intind subtiri.

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi plac retetele tale.Totusi am o nelamurire,2 linguri bicarbonat nu e prea mult? Ma gandesc ca e cam mult chiar si la 800 g faina.Stiu ca bicarbonatul daca nu e stins nu are un gust tocmai placut(daca e mult).Astept raspunsul tau,caci vreau sa fac foile acestea.Dintotdeauna mi-au placut dulciurile cu zahar ars.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mikela, imi cer scuze acum am vazut mesajul tau...este vorba de doua linguri mari rase. nu trebuie stins deoarece se amesteca in lichid. in plus pe foc compozitia va creste, va bolborosi, atunci vor iesi toate gazele,in foi nu se va simti gustul de bicarbonat.

    RăspundețiȘtergere
  14. 800 gr faina nu e mult. le-am facut si eu si sunt f incantata. De cate ori am facut albinita mi-am jurat ca nu o mai fac din cauza foilor cu miere la care ma chinuiam si cu intinsul si cu dezlipitul. Cu astea, in schimb, n-am avut nicio problema si sigur voi face albinita mia des mai ales ca-mi place asa mult. Doar ca eu nu-i fac glazura caci imi place simpla. Albusurile le-am folosit in alta parte
    ASADAR MERCI PENTRU RETETA DE FOI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur foarte, foarte mult ca ti-a reusit reteta si ca ti-a palcut!

      Ștergere
  15. Mai sus zicea o doamna ca a incercat reteta si foile i sau lipit de tava ! De ce nu ii raspundeti? Le raspundeti juma la aia la care lea iesit reteta.
    Acelasi lucru am patit si eu mi sau lipit foile de tava si am uns tava fff bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I se poate intampla oricui sa se lipeasca foaia de tava.. dar asta nu e o tragedie...e suficient sa treci usor cu un cutit lung si subtire pe sub ea, apoi sa o rastorni.
      Important e ca imediat ce scoti tava din cuptor sa dezlipesti foaia, daca s-a racit cat de putin acolo va ramane!

      Ștergere

Printfriendly