marți, 28 ianuarie 2014

Pogacele cu jumeri 2


Ingrediente:
600g de faina
25 g drojdie proaspata
1 ou
100g untura de porc rece
200 ml. de lapte caldut
1 lingurita de zahar
1 lingurita de sare

 pasta de jumari:
300 g de jumari macinati
sare 
piper 
pentru uns:
1 ou batut
chimion

Drojdia se dizolva in putin lapte caldut impreuna cu zaharul si o lingura de faina. Se lasa sa creasca timp de vreo 10 minute.
Faina se cerne si se freaca intre palme cu untura, se face o groapa in mijloc si se toarna drojdia dospita, Se amesteca putin, se adauga oul, sarea si restul de lapte. Aluatul se framanta bine si se lasa la crescut. Trebuie sa fie un aluat neted si mai indesat.
 Eu am folosit masina de paine pentru preparea aluatului.


Pentru pasta de jumeri, se macina jumerele, se amesteca cu sare si piper dupa gust.

Dupa ce aluatul a crescut se rastoarna pe masa, se intinde o foaie dreptunghiulara groasa de aproape 1cm Se unge foaia pe trei sferturi cu pasta de jumeri.
Se impatureste in trei aducand prima data partea neunsa in mijloc, apoi cealalta parte, cea unsa spre mijloc.

Urmeaza a doua impaturire: aducem parte de sus peste cea din mijloc,apoi partea de jos peste prima.

 

 Se lasa sa se odihneasca 20 de minute la rece, apoi se intinde usor, fara a apasa tare pentru a nu deforma straturile.
Se decupeaza pogacelele cu o forma rotunda si se aseaza in tava.
Se inteapa cu furculita si se lasa la crescut 15-20 de minute, se ung cu ou, se presara chimion.....eu nu am pus pentru ca nu le place la copii :(
Se introduc in cuptorul incalzit la 180 de grade. Se coc pana se rumenesc frumos, nu le tineti in cuptor mai mult decat este necesar pentru ca vor iesi uscacioase.





Un comentariu:

  1. Vai de mine,de cand am si eu niste jumari la congelator....dar cred ca zilele care vin le voi face
    Pup Diana si weekend minunat!!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly