marți, 16 martie 2010

Tortillas


 pt aluatul de tortillas
250g faina
1 lingurita sare
1/2 lingurita praf de copt
2 lingura ulei sau margarina
100ml lapte sau apa calduta

faina, praful de copt si sarea se amesteca, punem uleiul si laptele, framantam bine aluatul si il lasam deoparte timp de 20 minute acoperit cu un prosop.
Impartim aluatul in bile mici din care intindem cate o foaie subtire cat tigaia in care urmeaza sa o coacem.
Mie mi-au iesit 7 bucati, desi initial am impartit aluatul in 4.
Coacem tortilla la foc mic in tigaia bine incinsa cu un strop de ulei cam 2-3 minute. Cand face basicute o intoarcem pe partea cealalta.
Dupa ce s-au copt le tinem acoperite.

pt umplutura putem alege mai multe variante dupa prefetinte, dupa ce avem prin frigider
eu am incalzit putin o foie de tortilla si am unso cu crema de branza cu verdeturi, am pus varza taiata fideluta, piept de pui prajit, felii de rosii, cascaval ras, maioneza si ketch-up
o alta varianta ar fi sa inlocuim crema de branza cu un sos facut din smantana, ceapa rasa, sare, piper, usturoi, deasemenea putem folosi felii subtiri de sunculita sau bacon, ardeiul copt da un gust foarte deosebit.
am prajit pieptul de pui taiat fasii subtiri in ulei, am sarat si piperat


7 comentarii:

  1. arata nemaipomenit, voi incerca si eu si vin cu impresiile :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bune tortilas-ul tau Diana. Am papat si eu o portie desi e destul de tarziu, dar a foat foarte gustos !!!
    Minunat !

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare apetisant, imi place mult cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper ca nu te superi pe mine daca iti spun ca tortillas mexicane nu contin lapte (da, stiu ca sunt retete pe net asa dar asta nu inseamna ca sunt autentice - crede-ma, locuiesc in San Diego, California, la doi pasi de granita cu Mexicul). Daca imi dai voie iti postez aici o reteta excelenta a Blancai Diaz, care are pe YouTube un video despre cum le face (reteta traditionala din nordul mexicului) - este asa:

    3 1/2 cesti de faina
    1 lingurita de sare
    1/2 lingurita praf de copt
    100 gr (un pic mai puţin de 1 cana) de untură (sau shortening, un tip de grasime solida preparata special ca sa promoveze o anumita textura), tăiata în bucăţi mici
    3/4 pana la 1 cană de apă foarte fierbinte (aproape de fierbere)

    Se pune faina intr-un bol, se adauga sarea, praful de copt si grasimea fara a amesteca. Se toarna putin cate putin apa fierbinte peste ingrediente si se amesteca cu mana sau cu mixerul la care s-a pus paleta de aluat. Cand aluatul devine umed si moale, dar nu lipicios, se opreste adaugarea apei si se framanta in continuare 5 minute dupa care se roluieste intr-o bila. Bolul cu bila de aluat se acopera cu un servet si se lasa la odihnit 15-20 minute. Dupa ce s-a odihnit se imparte in bilute de aproximativ 40 gr. adica de marimea unei mingi de ping-pong. Pe masura ce formam bilutele le acoperim cu stergarul. Se pune o biluta pe o suprafata tare si se apasa cu degetele. Cu un sucitor, se intinde aluatul pana formeaza un oval; se intoarce la 45 grade si se continua intiderea si asa mai departe pana se obtine un cerc de marimea dorita. Coacerea tortillei se face cel mai bine intr-o tigaie de fonta, sau pe o plita. Se tine pana cand se formeaza bule micute pe partea de deasupra, necoapta inca. Se intoarce si se asteapta pana se umfla un pic. Se intoarce din nou si se apasa cu spatula pana cand oese tot aerul si nu se mai umfla. Se pot pastra intr-un container acoperit sau invelite intr-un stergar. Se pot pastra calde in cuptor la temperatura foarte scazuta sau pot si pastrate pana la o saptamana in frigider. Se reincalzesc foarte bine. Ies cam 18-20 de bucati. Reteta merge foarte bine si injumatatita. Pofta buna!

    Daca vrei sa vedeti cat de minunat arata uitati-va aici:

    http://www.youtube.com/watch?v=JTB351j9WAs

    http://www.mangiodasola.com/2009/09/tortillas-de-harinaflour-tortillas.html

    Si uite aici ce tehnica!

    http://www.youtube.com/watch?v=W3w4C80Lbpc&NR=1

    RăspundețiȘtergere
  5. Super reteta Dianei de Tortillas! Mii de pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna sunt Lacutara super reteta am pregatit-o si am mancat-o foarte,foarte repede a iesit superrrrrrrrrrrrr.mii de multumiri

    RăspundețiȘtergere
  7. ma bucur foarte mult ca ti-a placut...sa va fie de bine.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly