duminică, 7 noiembrie 2010

Prajitura cu dovleac

Reteta pentru o tava mare 28/38cm
 Pentru pireul de dovleac
1,5 kg dovleac ras 
150g zahar
scortisoara

Dovleacul ce l-am folosit eu nu avea zeama mai deloc asa ca doar l-am calit usor cu zahar, la urma am adaugat scortisoara. Daca dovleacul vostru lasa zeama mai multa puteti sa mai scoateti din ea si sa tineti dovleacul pe foc pana scade toata zeama. La nevoie mai adaugati zahar.
Prajitura se taie cand s-a racit si se serveste pudrata cu zahar pudra vanilat.


 
Pentru foi
600gr faina
250g unt, margarina sau 180g untura
1 ou
150gr zahar
1 varf  de cutit de bicarbonat de sodiu
1/2 lingurita de otet
putin lapte, cit cere aluatul.
3-4 linguri de gris
TIPS: puteti renunta la oul din aluat si va fi o reteta foarte buna de post!!

Untul l-am freacat cu zaharul, am adaugat oul, apoi pe rand: 50 ml lapte, faina si bicarbonatul stins cu otet si am framantat un aluat ferm ce nu lipeste si l-am impartit in doua.
Daca se cere mai adaugati faina sau lapte.
In tava unsa am asezat o foaie de aluat, am presarat cu putin gris, am turnat piureul de dovleac si am nivelat bine compozitia, apoi am presarat din nou gris. Am acoperit cu cea de a doua foaie si am intepat aluatul din loc in loc cu furculita.
Am pus prajitura la copt in cuptorul bine incalzit dinainte.
O puteti servi pudrata cu zahar, pofta buna!



7 comentarii:

  1. Diana, la ce pofta mi-ai facut cred ca asi manca tot ce este pe farfurie.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana, foarte frumos arata si tare mi-ai facut pofta.
    M-am hatarat, astazi fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ahhh....ma termini cu prajiturile tale! Am citit pe nerasuflate cateva dintre retetele tale, nu stiam la care sa ma opresc!:) In fine, una peste alta, m-am trecut si eu la persoane interesate la tine ca sa te citesc mai des. O zi buna iti doresc!Te invit si pe la mine daca iti face placere!

    RăspundețiȘtergere
  4. "Stafeta prieteniei " te asteapta la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  5. La mine pe blog ai doua premii haioase!
    Daca mai ai si tu putin timp si pentru PC vino sa le iei.
    Pupici multi, tie si baietilor!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata apetisant. Imi place dovleacul, pup!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly