luni, 25 februarie 2013

Lapte condensat in 15 minute

super simplu si rapid in 15 minute aveti lapte condensat.
daca il fierbeti 4 minute in plus obtineti dulce leche
am folosit lapte de 1,8 la suta grasime, 
                                     dar cu un lapte mai gras sau luat direct de la sursa cred ca era si mai gustos.

simplu si rapid, se poate pastra la frigider
avem nevoie de :
200ml lapte
200g zahar
50unt
Intr-o oala mai incapatoare se pune laptele impreuna cu zaharul si untul la fiert.
Cand incepe sa fiarba se da focul la mic pentru ca laptele se umfla si da afara. :)
Dupa 15 minute laptele s-a ingroasa putin se toarna intr-un borcanel si se lasa la racit. Cu cat sta mai mult cu atat se ingroasa mai mult. Se pastreaza la rece.
 Daca doriti sa obtineti dulce de leche mai fierbeti 4 minute laptele pana se caramelizeaza....nu uitati sa amestecati continuu!!

 asa arata dupa 2 ore de stat frigider, foarte gros, dulceeeeeee si gustossssss !!!!!!



 TIPS
Laptele condensat se foloseste in cremele pentru prajituri sau torturi, dar si ca toping la clatite, gogosi sau alte dulciuri.
Se poate adauga cacaua cat este inca cald si se poate folosi ca toping de ciocolata, iar lasat la rece o delicioasa crema de nutella.
Daca doriti sa obtineti dulce de leche mai fierbeti 4 minute laptele pana se caramelizeaza....nu uitati sa amestecati continuu!!

34 de comentarii:

  1. o sa salvez si eu reteta...lapte am ..asa ca trebuie sa incerc..pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si uite asa ti-ai facut un ingredient pentru prajituri;bravo!!pup!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelent! Felicitari si...de retinut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pt reteta! Imi doresc din tot sufletul sa-mi iasa si sa nu dau gres!!!!!!! M-am saturat de rateuri, eu neavand curajul de a mai incerca inca o data..... Pupici si tine-mi pumnii.

    RăspundețiȘtergere
  5. super usor :)
    o intrebare am...ce fel de zahar: pudra sau normal adica cristale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am folosit zahar normal, cristal

      Ștergere
    2. Multumesc!
      Am facut si eu reteta....acum sta la frigider sa se intareasca :D

      Ștergere
  6. Super reteta!Multumim ca ne-o spuneti si noua!

    RăspundețiȘtergere
  7. daca e lapte de vaca trebe fiert inainte ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Endy nu este nevoie sa fierbi laptele inainte, nu vad rostul.

      Ștergere
  8. Am facut si eu adineauri, dar la mine nu s a ingrosat nimic. Nu stiu ce am gresit.. Am pus alte cantitati dupa o alta reteta ca vroiam sa iasa mai mult dar nu cred ca asta e problema. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce reteta ai facut tu, dar daca respecti intocmai reteta mea nu are cum sa nu-ti iasa.

      Ștergere
    2. Foarte bun. Mulțumesc !

      Ștergere
  9. super, chiar acum o voi testa , multumim de reteta !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. La aceste gramaje ce cantitate se obtine?

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce cantitate de lapte condensat se obtine?

    RăspundețiȘtergere
  12. Am facut si eu reteta. Observ ca incepe sa se ingroase in borcan. Arata exact ca laptele de aici doar ca deasupra mi s-a adunat o grasime galbena si se intareste. Am folosit lapte de tara nefiert inainte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil e untul,nu are nimic,inainte de folosire il tii undeva la cald si il amesteci bine.

      Ștergere
  13. Scumpeteo, cat timp rezista la frigider? Pupicei dulci, precum preparatul ! ERIKA

    RăspundețiȘtergere
  14. Mulțumesc mult de tot pentru rețetă. În sfârșit pot face înghețată fără lactoza pt baietelul meu. Toate rețetele de lapte condensat erau cu lapte praf, care din păcate nu se găsește fără lactoza. Multa sănătate îți doresc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai si laptele nu are lactoza??

      Ștergere
    2. Am probat reteta adineauri. Laptele condensat este ok dupa 15 minute fiert la foc mic, amestecat incontinuu. Dar pentru aspect caramelizat mai sunt necesare vreo 10_15 minute, timp in care crema se ingroasa prea mult, iar o lingurita de continut scoasa la racit este aproape "beton". Ca sa dreg, am adaugat vreo 3-4 linguri de frisca lichida (pe care o aveam prin frigider mai demult nedeschisa), putin cate putin amestecand in craticioara de pe foc. In concluzie, daca vreti aspectul mai inchis la culoare, puneti de la inceput zahar brun, nu va bazati pe 4 minute fiert in plus.
      A, sa nu uit, dolce di lecce a iesit super cu reteta de aici plus improvizatia mea :D, multumesc.
      Stefana

      Ștergere
    3. Adevărat, laptele asa cum l a lăsat Dumnezeu are lactoza, dar din fericire s a găsit cineva ca pună o enzima în el și sa l facă digerabil și pentru intoleranți. Laptele fără lactoza se găsește în orice supermarket, are un gust mai dulceag fata de laptele normal.

      Ștergere
  15. Stiam ca laptele condensat se prepara cu lapte praf,pana la urma cum e corect? Folosit ca umplutura pentru cozonaci,trebuie caramelizat ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu sa se poata folosi laptele condensat la umplutura pentru cozonaci, la cuptor probabil se va inmuia si va curge.

      Ștergere
  16. La 1 l lapte și un kg zahăr tot 15 min?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca maresti cantitatile normal ca timpul de fierbere se mareste si el.

      Ștergere
  17. Cat rezista tinut la frigider? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  18. Untul ce grăsime trebuie sa aibă?Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  19. Se poate face lapte condensat din lapte fara lactoza? Multumesc

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly