duminică, 2 martie 2014

Prajitura cu mere si bezea

 


Astazi mi-am propus sa va incant cu o prajitura tare buna si aspectuoasa cu mere si bezea,
 reteta este preluata din cartea de bucate a Silviei Jurcovan
Se foloseste tava mare de la aragaz.

Aluat fraged:
400g faina
150g unt sau margarina
100g iaurt
10g praf de copt
4 galbenusuri
80g zahar
1 varf de cutit de sare
coaja rasa de lamaie
50g gris

Spuma de bezea:
4 albusuri
200 g zahar
1 lingurita zeama de lamaie
esenta de rom

Umplutura:
1kg mere rase
1 lingura scortisoara
2-3 linguri zahar

Intr-un castron frecam untul cu zaharul pana cand se omogenizeaza, adaugam iaurtul, coaja de lamaie, sarea si galbenusurile. Amestecam bine si apoi punem faina cernuta impreuna cu praful de copt.
Compozitia nu se framanta deloc, ci doar se amesteca apoi si se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se intinde cu mana. Inteapam foaia cu furculita si o presaram  cu gris.


Merele curatate, rase, scurse de zeama si cantarite le punem impreuna cu zaharul pe foc si le calim pana se inmoaie, adaugam scortisoara si le punem in tava peste foaia de aluat.
Introducem prajitura in cuptorul incalzit la 180 de grade si o lasam sa se coaca doar pe jumatate.



Intre timp albusurile le batem spuma, adaugam treptat, treptat zaharul si zeama de lamaie. Este important sa mixam bine, bine spuma pana ce devine densa, lucioasa si sa nu curge in momentul in care intoarcem castronul cu gura in jos.



Scoatem tava din cuptor, intindem bezeaua peste prajitura si o introducem la copt pentru inca 45 de minute la foc mic de 150 grade.
Prajitura este gata cand bezeaua este uscata la suprafata si usor rumena.
Se lasa la racit in cuptor pana a doua zi cand se poate taia. Pofta buna!







6 comentarii:

  1. FAVORITA MEA !!!
    Dar....azi nu iau de la tine ca si eu am facut asa ceva dar....cu branza.
    Sa ai o primavara ca-n povesti, te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm cat de aromata si delicioasa. Ce mult imi mai place!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am rugamintea sa postati mai detaliat si pt persoanele care nu stiu sa gateasca.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly