sâmbătă, 14 iulie 2018

Tort in forma de litera ''A''





Am pregatit aluatul pentru foi astfel: intr-un vas de sticla am pus 2 oua, 200g zahar, 100g unt si 2 linguri miere de albine. Am asezat vasul pe baie de aburi si am fiert compozitia pana s-a dizolvat tot zaharul si untul, apoi am adaugat o lingurita bicarbonat de sodiu, am tinut compozitia pe foc timp de 7-8 minute, intre timp compozitia si-a dublat volumul.
Am dat vasul deoparte si am amestecat din cand in cand pana s-a rocorit bine. Am adaugat faina  aproximativ 450-500g si am framantat un aluat potrivit de moale pe care l-am impartit in trei pentru cele 3 foi ale tortului. 
Pentru foi am desenat un sablon pe dosul hartiei de copt in forma de litera dorita, respectiv litera ''A'' si am intins aluatul destul de subtire, cam de 3mm.
Am intepat foile cu furculita si le-am copt timp de 5 minute la 180grade C.


Crema folosita de mine a costat in 800ml frisca batuta, 800g crema de branza la galetusa dar puteti folosi si crema mascarpone, esenta de vanilie si aproximativ 200g zahar pudra, am tinut cont ca si frisca este destul de dulce. Puteti da aroma de vanilie, rom sau zeama de lamaie.

Recomand sa se pregateasca tortul cu o zi inainte de a fi servit pentru a avea timp sa se inmoaie foile.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Printfriendly