vineri, 26 februarie 2010

Salata de sfecla rosie

 
si pt ca v-am povestit despre sfecla rosie am sa scriu si o reteta de salata de sfecla rosie
retea o am de la o buna prietena si deosebita bucatareasa Sidy

2 kg sfecla rosie mai micuta, nu am gasit mai mica decat se vede
100g chimion
1 hrean
1l apa
100ml otet
3-4 linguri de zahar
1/2 lingura sare
Sfecla se spala bine, bine, se curata cotorul si se pune la fiert intr-o oala mai mare cu apa timp de 45 minute.
Este fiarta cand s-a inmuiat si intra furculita in ea.
Se lasa sa se raceasa si se curata de coaja, se taie felii subtiri, cubulete sau se rade, dupa preferinta.
Se amesteca cu hreanul ras sau macinat, cine prefera poate sa-l taie fasiute.
Apa se pune la fiert cu sarea si zaharul, la urma se aduga otetul.
Chimionul se pune separat la fiert cu o cana de apa timp de 5 minute, apoi se strecoara apa si se pune peste sfecla, turnam si apa fierbinte.
Amestecam bine si o repartizam in borcane.


Dupa ce a stat cateva minute pt asi trage aroma eu am strecurat-o de hrean, atat cat s-a putut, ramanand bucatele de hrean pe feliile de sfecla pt ca hreanul meu a fost foate iute, fiind proaspat scos din gadina.

Pastrata la rece este foarte buna pt consumul in urmatoarele zile.
Daca dorim sa o pastram mai mult timp sau pt iarna se pune sfecla fierbinte in borcane si se sterilizeaza prin fierbe intr-un vas apa, acoperite cu prosoape timp 20 minute.Se lasa la racit o zi invelite bine in paturi.

2 comentarii:

  1. Se poate realiza reteta cu toate semipreparatele crude adaugate in borcane, borcanele inchise ermetic si date la cuptor 20 minute dupa ce apar primele bule de fierbere in borcan. Iese delicioase, parca atunci facute, cu gust de proaspat.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly