joi, 6 octombrie 2011

Langosi....ca-n Banat


am scris ca-n Banat deoarece am mai mancat langosi si in alte parti dar nu au fost asa cum ma asteptam, nu mi-a placut aluatul! era dulce ca de gogosi, desi pentru a face langosi se prepara un aluat mai simplu cu alte ingrediente, asadar:

500g faina
300ml apa minerala
1 lingura sare
25g drojdie
putina apa calduta
1 lingura zahar
branza de oaie
1-2 linguri de smantana

se cerne faina, drojdia se dizolva in putina apa calduta impreuna cu zaharul si se lasa 5 minute pana incepe sa dospeasca
se toarna drojdia in mijlocul licheanului cu faina, se adauga sare si apa minerala.
se framanta un aluat moale, la nevoie se adauga faina dar putin cate putin, aluatul trebuie sa fie usor lipicios
se lasa la crescut la loc cald, fara curenti de aer

se unge bine masa cu ulei si se rastoarna alutul, il apasam usor cu mana unsa cu ulei...e important ca atunci cand lucram cu aluatul sa avem mainile uleiate! nu se foloseste sucitorul sau vergeaua!
 si cu ajutorul unei forme decupam bile potrivit de mari pentru a modela langosii.....mie mi-au iesit 15 bucati, deoarece am facut o portie si jumatate.
se intinde fiecare bila cu mainile bineinteles, se presara branza rasa amestecata cu smantana
se lipesc marginile bine.
 se prajesc in ulei bine incins, se pun la scurs de lei pe un servetel de hartie

se pot face si simpli....
pot fi serviti ca atare sau cu gem, smantana, sos de usturoi






12 comentarii:

  1. waw! da stiu ca mi-ai facut pofta de langosi...maine am sa fac si eu ca atrecut ceva vreme decand nu am mancat.
    Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumim pentru reteta ,o sa o incercam si noi. Ne-ati facut pofta. O duminica superba.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa fac si eu ca parca le simt in gura gustul,,mie dor de ei,of!!! mai bine nu ma uitam,am sa-ti fur unul sa nu mor pana maine :-)))pupik

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt sigura ca au disparut urgent din farfurii !
    Astia sunt adevaratii langosi.
    Te tzuc Diana

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici nu-mi mai trebuie alta mancare! Arata super. Plus ca sunt foarte satiosi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunati mi-au iesit foarte buni multumim de reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur foarte mult ca ti-au iesit buni langosii!sa va fie de bine!

      Ștergere
  7. Am incercat reteta e cea mai buna reteta de pana acum.Multumesc 😉

    RăspundețiȘtergere
  8. Am incercat reteta e cea mai buna reteta de pana acum.Multumesc 😉

    RăspundețiȘtergere
  9. danke pentru reteta astazi voi face langosi ca-n Banat imi era de mult pofta .O zi frumoasa .

    RăspundețiȘtergere
  10. Am fact astazi , Dar simpli , foarte buni , multumesc Pentre reteta.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly