joi, 24 noiembrie 2011

Tort de portocale

pentru rulada
 
4 oua, 8 linguri zahar, 4 linguri ulei, 6 linguri faina, 1/2 plic praf de copt
1/2 borcan dulceata, gem, marmelada, eu am folosit gem de visine

mixam albusurile, adaugam treptat zaharul, mixam pana obtinem o spuma densa si lucioasa ce nu curge, apoi adaugam pe rand galbenusurile, uleiul,  faina, praful de coptse coace in tava mare de 30/40cm.
imediat ce e gata o scoatem din cuptor, desfacem hartia de copt si cu ajutorul ei sau a unui prosop curat o rulam strans si o lasam sa se raceasaca, apoi o desfacem usor, o ungem cu gemul si o rulam la loc.
 o lasam deoparte sa se aseze....apoi o taie felii de 1 cm.

pentru blatul cu cacao
2 ou, 4 linguri zahar, 2 linguri ulei, 3 linguri faina, cacao

pentru blaturile albe:
4 oua, 8 linguri zahar, 4 linguri ulei, 6 linguri faina, 1/2 plic praf de copt

pregatirea este aceiasi la ambele blaturi: mixam albusurile, adaugam treptat zaharul, mixam pana obtinem o spuma densa si lucioasa ce nu curge, apoi adaugam pe rand galbenusurile, uleiul,  faina, praful de copt, cacaoa
se coace in tava rotunda cu diametrul de 24 cm
blatul alb se taie in doua..

pentru crema de portocale
3-4 portocale, 400ml lapte, 250g zahar, 100g unt, 20g gelatina, 150ml frisca mixata, 100g ciocolata,

stoarcem portocalele, punem gelatina la inmuiat in sucul obtinut aproximativ 250ml
laptele il punem la fiert cu zaharul si untul
topim gelatina la foc mic si o turnam peste laptele fierbinte, amestecam si dam deoparte sa se inchege putin, ...dureaza cam 2-3 ore la rece.
cand incepe sa se lege se amesteca cu frisca mixata si cu ciocolata rasa ...eu am uitat si am adaugat-o direct pe blat la asamblarea tortului

 
sirop
250ml apa, 200g zahar, 1 esenat de vanilie
se fierbe apa cu zaharul, se adauaga vanilia, se lasa la racit

asamblarea o facem in tava cu inel
asezam 1 blat alb, il insiropam usor, pe peretii laterali ai tavi asezam felii de rulada, punem 1/3din crema, asezam blatul cu cacao, insiropam, 1/3 crema, blatul alb, insiropam, 1/3crema.
lasam sa se intareasca bine crema, apoi scoatem cu atentie inelul de la tava


 
tips:
 eu am legat rulada cu elastice de borcane, sa nu se desfaca...:)
daca gemul e prea gros se poate subtia cu putina apa calduta
daca crema este prea intarita si nu se poate amesteca cu frisca, incalzitio usor pentru cateva secunde, apoi mixati bine si adaugati frisca.

16 comentarii:

  1. M-ai dat gata cu acest tort , cred ca e un deliciu! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu te pup Adela, ma bucur ca ma vizitezi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca e demential tortul . Arata de milioane .

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata super bine tortul,iar gustul sigur e ,,nebunie''!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mamaaa,Diana dar ce nebunie ai facut tu aici!!!eu pana montam tortul terminam rulada,ca-mi place tare mult si mie nu-mi iese de loc;pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. draga mea, arata formidabil! sigur e delicios!

    te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. ma bucur tare mult pentru ca am gasit blogul acesta, ma ajuta foarte mult:X

    RăspundețiȘtergere
  8. si eu ma bucur Gya daca iti pot fi de folos.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dorina, Emily, Lily...va pup si ma bucur ca va place tortul meu...nu e chiar asa de greuu de facut precum pare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Lulu sa stii ca au ramas si cate feliute pe care le-au mancat copii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Vreau si eu o feliuta,daca nu macar o bucatica de rulada,ca tare mi-ai facut pofta,traznet arata!eleganta maxima!!!!pupik

    RăspundețiȘtergere
  12. feliuta nu dau la nimeni, tortul nu a fost pentru noi, data viitoare.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly