luni, 21 noiembrie 2011

Tort cu mere umplute si crema de branza


am sa particip cu aceasta reteta la un concurs foarte frumos intitulat
"Dulce Romanie"
care va gazduit luna aceasta de Alexandrina


avem nevoie de:
4 mere,
1/2 cana fructe uscate: caise, stafide, coji de portocala confiate..etc,
1/2 cana nuci taiate marunt,
20ml coniac

pentru aluat
200g unt sau margarina
2 cani faina,
2 linguri apa rece,
1 ou,
1/2 cana zahar,
1/2 plic praf de copt ...5 g.

pentru umplutura de branza
500g branza dulce,
200ml smantana,
1/2 cana gris,
1/2 cana zahar,
2 pliculete zahara vanilat
2 oua
1/2 fiola esenta de rom

pentru inceput taiem fructele uscate bucatele mici si le punem la inmuiat cu lichiorul
apoi pregatim aluatul: faina o framatam cu untul, adaugam apa, apoi oul, zaharul si praful de copt. punem aluatul la rece pentru 1 ora.
pregatim umplutura de branza
smantana o frecam cu zaharul, adaugam grisul, ouale, vanilia, romul si branza dulce data prin sita. se poate pregati si in robotul de bucatarie.





ungem  o tava cu inel cu unt si tapetam cu aluatul, avand grija sa acoperim bine si peretii ei.
pregatim merele, le curatam de coaja si scoatem miezul, avem grija sa nu stricam peretii si fundul lor.
asezam merele in mijlocul tavii si le umplem cu fructele scurse de lichid si amestecate cu nuca
turnam cu atentie branza in jurul merelor, nu umplem tava pana sus, lasam o distanta de 2 cm pana la marginea tavii
dam tava la cuptor pentru 50 minute, la 180g.
facem testul cu scobitoarea, lasam sa se raceasca si ornam dupa preferinta, eu am folosit o glazura din albus de ou batut cu zahar pudra



 







8 comentarii:

  1. Hmmmm salivez la ce bine arata! Vreau si eu o bucatica mica , macar un mar umplut :)!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte bine arata,imi lasa gura apa, cred ca e super gustos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce tarta frumoasa, cred ca e delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana, draga, ce tentatie!!!!!! La ce pofta mi-ai facut, pot manca jumate, imi si place combinatia de mere-branza, o minunatie.

    RăspundețiȘtergere
  5. ti-am vazut tortul la Alexandrina pe blog si am trecut sa-ti spun ca mi-a placut tare mult. Nu numai ca arata ffff bine, dar e si usor de facut si are niste ingrediente yummmm. super reteta.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly