miercuri, 10 octombrie 2012

Napolitane cu betisoare de finetti




 o reteta simpla, rapida si de efect...
avem nevoie de:
1 foaie de napolitana
200g zahar
100ml apa
125g margarina rama
150g nuci macinate
250g biscuiti
rom, vanilie
2 linguri cacao
4 betisoare mari de finetti sau 8 mai mici

Se pregateste un sirop gros din  zahar, apa si margarina care se pun pe foc si se fierb timp de 3 minute. Se opreste focul se lasa sa se racoreasca apoi se pune nuca macinata si biscuitii si se amesteca bine. Se imparte compozitia in doua, o parte se amesteca cu vanilia, iar cealalta cu cacao si esenta de rom.
Foia de napolitana se taie in lung in 4 parti (fiecare foaie a avut 7 cm latime.)
Doua foi se ung cu compozitia simpla cu vanilie, celelate doua cu compozitia in care am pus cacao si rom.
Pe una din foi se aseaza doua randuri  betele de finetti si se acopera cu cealalta foaie cu cacao cu crema in jos, astfel incat betisoarele sa fie in mijlocul cremei.
Pentru asamblarea finala: foaie cu crema de vanilie, foile cu cacao si betisoare si iar o foaie cu vanilie asezata cu crema in jos.
Se acopera cu o greutate si se da la frigider pana a doua zi cand se poate taia.



16 comentarii:

  1. Vai, Diana, ce bine arata, foarte decorativa prajiturica ta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wouw!!! quelle merveille tes gâteaux sont tous merveilleux, tu a des mains de fée!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai cat de bine arata!!! Ce idee super minunata ai avut, chiar au un farmec aparte! Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca una din napolitane (una mai din spate) mi-a facut cu ochiul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de fain arata napolitana ta Diana draga !
    Bravo tie !
    As gusta putin.....dar sigur nu a mai ramas deloc....
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata perfect!!! Sigur voi incerca si eu reteta ta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce surpriza ideala pentru cei mici!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. O reteta cunoscuta, dar intr-o noua interpretare. Felicitari, arata super!

    RăspundețiȘtergere
  9. am facut o si eu e supeeeer buna,felicitari si mersi din suflet pt retete

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur fff mult ca ti-a placut reteta mea.
      te mai astept pe la mine :)

      Ștergere
    2. Miam amintit cate casete am comparat pentru casetofon acum am sa fac cu gust de ciocolata . foarte frumos , am sa fac acum de craciuni pentru copii care vin cu colinda . :*

      Ștergere
  10. Buna, arata tare bine reteta aceasta si as dori sa o prepar dar imi puteti spune ce biscuiti ati folosit?Unii sunt mai uscati altii mai moi si in acest fel s-ar putea sa nu iasa.Am mai patit asa cu cu 2 retete unde se cereau biscuiti si compozitia a iesit tare ca piatra cu toate ca am respectat cu sfintenie cantitatile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, am folosit biscuiti Petit Beurre de la RoStar la pachet mare.

      Ștergere

Printfriendly