luni, 26 noiembrie 2012

Placintele cu osanza umplute cu gem



O reteta asemenatoare cu cea de la Haios ca mod de lucru si de impaturirea aluatului.
doar ca de data aceasta am facut un aluat dospit, cu drojdie
Spre deosebire de  Haios , unde foile erau crocante dar moi, se topeau in gura
 la reteta asta aluatul este pufos si moale, placintele au crescut mai mult.

500g osanza ( unturita de porc)
250g faina.

600g faina
25g drojdie
250ml lapte caldut
150g zahar
2 galbenusuri
2 linguri mari smantana

1 galbenus de ou
2 linguri lapte

Osanza se curata de pielite, se macina si se freaca cu faina. Eu am folosit robotul de bucatarie.

In laptele caldut se pune drojdia sfaramata si o lingura de zahar, se amesteca bine pana se dizolva toata drojdia, se adauga 2-3 linguri de faina si se lasa la dospit 10 minute.
Intre timp se cerne faina intr-un lighenus si se face o groapa in mijloc, se pune drojdia cu lapte, zaharul, galbenusurile si smantana, se amesteca bine si se framanta un aluat moale ce nu lipeste.
La nevoie se mai poate adauga putin faina. Se acopera si se lasa aluatul la crescut o ora.
Apoi se intinde pe masa prearata cu faina o foaie subtire de 1/2 cm, se unge cu jumatate din osanza frecata cu faina si se impatureste de trei ori, pe orizontala si pe verticala.
de data aceasta nu am mai facut poze, am sa le pun pe cele de la  Haios pentru pentru ca se lucreaza la fel

 
Se lasa la odihnit 15 minute apoi se intinde din nou,  se unge cu restul de osanza si iar se impatureste la fel ca prima data.
Dupa alte 15 minute se intinde o foaie mai grosuta de 7mm, se taie patratele ce se umplu cu gem si se lipesc capetele.
In tava pregatita pentru cuptor se aseaza placintele, se dau la loc cald pentru 20 minute.
Cand au crescut frumos se ung cu galbenusul de ou amestecat cu 2 linguri lapte si se coc la 180 grade, timp de 30 minute.
Imediat ce sunt scoase din cuptor se acopera cu un prosop curat si se lasa asa la racit.
Se servesc pudrate cu zahar pudra vanilat.


9 comentarii:

  1. nu m-am incumetat inca sa fac hajos.dar tare sunt bune.interesanta si varianta asta .

    RăspundețiȘtergere
  2. tare bine arata, dar eu inca n-am curajul sa le fac :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu le fac acuma,arata foarte bine...mi-e pofta

    RăspundețiȘtergere
  4. prea multe calorii,colesterol...untura=sinucidere

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti folosi si unt sau margarina, dar nu vor mai fi la fel de fragede si delicioase placintele.

      Ștergere
  5. arata foarte bine...si cred ca sunt fragedeeeeee!

    RăspundețiȘtergere
  6. La noi in zona ,dupa ce se ung cu ou se trec prin nuca taiata grosier.

    RăspundețiȘtergere
  7. La noi in zona ,dupa ce se ung cu ou se trec prin nuca taiata grosier.

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly