sâmbătă, 14 septembrie 2013

Prajitura frageda cu mere si budinca


200g untura de porc
500g faina
1 praf de sare
200g zahar
1 ou
2 linguri de smantana
1 praf de copt

4 linguri de gris
6 mere acrisoare

1200ml lapte
3 budinci de vanilie
8 linguri zahar 



 Framantam intre palme faina cu untura rece (se poate inlocui cu unt sau margarina) adaugam restul ingredientelor si framantam cat de putin posibil, vom obtine un aluat moale, care nu lipeste. Se mai poate adauga lapte sau faina dupa nevoie, dar atentie!! trebuie sa tinem cont ca dupa ce va sta la rece aluatul se va mai intarii.
Asadar lasam aluatul o ora la frigider apoi il impartim in doua, o parte o vom intinde in tava, cealalta parte o vom folosi la grilaj.
Aluatul este foarte fraged si se poate rupe la intins, nu e nici o problema daca ne ajutam de degetele 
Eu il intind direct pe foaia de copt apoi asez foaia in tava.
 Merele se curata si se taie felii apoi se aseaza in tava ......eu am avut mere culese din pomul vecinului, asa ca fiind mici am folosit 8 bucati.
Presaram gris peste aluat si asezam feliile de mar.


Budinca se prepara cum scrie pe plic, fierbinte se intinde in tava peste mere.
Acum ne ocupam de grilaj...mi-a dat ceva de furca, eu nu am rabdare sa migalesc asa mult, dar pana la urma a meritat, aspectul prajiturii e foarte placut datorita grilajului.
Coacem prajitura la 180 de grade timp de 35-40 minute.
O taiem rece si o servim pudratata cu zahar.

6 comentarii:

  1. Waw ce bunatateeeeeeeeeeeeeeee....si ce fain mai arata !
    Mi-ar place daca ai avea timp sa citesti ce scrie aici:
    http://sidyskitchen.blogspot.ro/2013/09/multumiri.html
    O zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  2. vai de mine ce frumos arata!!ai rabdare nu te joci!!pup fata harnica!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mere, am budincuțe. Deci la treabă!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata superb.De gust,nu ma indoiesc(doar are mere).
    Am copiat reteta,dar,pt.menajera mea,cred ca va fi imposibil(nu greu) sa faca grilajul,asa ca,nu vreau sa-mi fac nervi si voi rade a doua parte de aluat,peste budinca.Cred ca merge.
    Pupici si multumesc de idee.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am vazut reteta si mi-a placut ff mult, eu as intreba daca se poate face si cu mere razuite, am mere razuite la congelator, as putea sa le folosesc in aceasta reteta, si daca da, cum anume sa procedez ? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am făcut această rețetă cu mere rase, dar cred ca merge cu condiția sa fie bine scurse de zeama, eu le-as cali inainte și le-as stoarce bine.

      Ștergere

Printfriendly