vineri, 23 iulie 2010

Melcisori cu nuca si scortisoara



PT ALUAT:
50 g unt topit si racit
300 ml lapte caldut
1 ou
3-4 lingura zahar
1/2 lingurita sare
1 pachet praf budinca de vanilie
500 g faina
20g drojdie proaspata
UMPLUTURA:
80 g unt temperatura camerei
150 g zahar
2 lingura scortisoara
100 g nuci taiate, zdrobite sau macinate
stafide
GLAZURA:
50 g crema de branza
15 g unt temperatura camerei
100 g zahar pudra
aroma de vanilie

Drojdia se dizolva in putin lapte caldut cu o lingura de zahar, se lasa 10 minute sa dospeasca.
Faina se cerne, se pune intr-un vas mare, se face loc la mijloc unde se pun pe rand: drojdia, oul, restul de zahar, praful de budinca, sarea si untul. Se framanta un aluat si se lasa la crescut 1 ora.
Masa de lucru se unge cu ulei si se intinde aluatul de 1 cm grosime. Se unge cu unt, se presara zaharul si nucile, stafidele.
Se ruleaza si se taie in felii de 2 cm. Se aseaza rulourile pe tava in care am pus hartie de copt si se lasa la crescut 30 minute apoi se coc in cuptorul incins.
Fierbinti se ung cu glazura obtinuta din amestecarea tuturor ingredientelor.



 si cateva neglazurate...


8 comentarii:

  1. foarte buni....pupici si un sfarsit de saptamana placuta

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana, oare aluatul merge facut si la MP?..........cred ca sunt o grozavie acesti melcisori.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. multumsc Alialexa, si tu sa ai un wekeend placut !

    RăspundețiȘtergere
  4. Medi draga sigur ca se poate, eu la MP fac aluaturile, dar am fost acuzata de 'fize' cu MP, la reteta de gogosi, si am zis sa scriu asa...hihi

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana, sigur ca daca faci cozonac la MP, poti face si luatul de melcisori. Si nu sunt "fize".
    Eu inca nu stiu sa lucrez cu ea si Vero e mult prea nervoasa ca sa-mi arate. Deocamdata o las sa faca ce si cand are ea chef.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Diana iti raspund aici in legatura cu tortul......am taiat un carton putin mai mare decat foaia A4 .....am scos la imprimanta pagina de Google( o gasesti pe net).....am lipit- de carton.......surplusul de carton l-am bagat sub tort si in spatele cartonului am pus o bucata de carton....o "propta".....nu e foarte greu doar ca iti trebuie un pic de rabdare....

    RăspundețiȘtergere
  7. am inteles Alialexa, iti multumesc foarte mult pt raspuns...pupici.

    RăspundețiȘtergere
  8. LA MULTI ANI!
    Sa-ti traiasca gemenii, sa fie sanatosi, voiosi si cu noroc !
    Pup si imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly