duminică, 7 aprilie 2013

Branzoaice sau poale-n brau

aluat:
550 g faina
200 ml. lapte caldut
50g drojdie proaspata
2 galbenusuri
2 linguri unt topit si racit
3 linguri de ulei
5 linguri de zahăr
o priză de sare
2 plicuri zahăr de vanilie
coaja de lamaie

pt umplut
400g branza dulce
1 ou
5 linguri zahar  
zahar vanilat,
coaja de lamaie
esenta de rom

pt uns
1 galbenus de ou
2 linguri lapte
 2-3 linguri zahar

Se dizolva drojdia in laptele caldut impreuna cu o lingura de zahar si 2 linguri de faina, se lasa 10 minute la dospit.
Faina se cerne, se face o groapa in mijloc si se toarne drojdia, se amesteca putin apoi s epun pe rand restul ingredientelor. Se framanta bine un aluat pe masa infainata. Se lasa la crescut timp de o ora si jumatate.



Intre timp se pregateste umplutura : branza bine scursa se amesteca cu oul, zaharul, coaja de lamaie si aromele. Eu folosesc blenderul de mana, astfel umplutura va fi mai fina, fara cocoloase.
Se pot pune si stafide....copiilor mei nu le plac :(


Aluatul  crescut se intinde pe masa presarata cu faina si se imparte in patrate mari. Pe fiecare se pune cate o lingura de umplutura, se aduna capetele si se lipesc bine apoi si se aseaza tava.
Se lasa la crescut 20 minute, se ung cu galbenus, se presara zahar si se dau la cuptor la 180 de grade C.
Imediat ce se scot din cuptor se acopera cu un prosop ud si se lasa la racit.
Se servesc pudrate cu zahar.Pofta buna!
 Eu am facut cantitate dubla, de asta in imaginii apar doua tavii.



 






2 comentarii:

  1. ce pufosenii cu branza! eu le stiu sub denumirea de branzoiace! :D le fac si eu curand!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Branzoaica , un dulce bun ,bun

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly