luni, 12 decembrie 2011

Casuta de turta dulce I

Pentru ca se apropie Craciunul si bucuria copiilor este mare, m-am gandit sa le fac aceasta casuta de turta dulce, au fost foarte bucurosi si incantati cand ne-am apucat de lucru,
spre final m-au abandonat in bucatarie fiind ceva de munca s-au plictisit, dar cand a fost gata abia s-au ambtinut sa nu o atace si sa guste macar o bucatica mica.


Aluatul l-am facut acum 2 zile si a stat cuminte in frigider pana i-a venit momentul.
asadar ne trebuie:

250g unt, margarina sau untura de porc,eu am folosit untura
650 g faina
300g miere de albine
100g zahar
2 oua
1 varf de sare
1/2 plic praf de copt
1/2lingura amiac
scortisoara, nucsoara rasa si alte mirodenii

Pentru ornat:
3 albusuri
500g zahar pudra
1 lingura zeama lamaie
bombonele
scobitori

Mierea am pus-o la topit cu zaharul.
Untura am frecat-o cu faina, nu puneti toata faina odata, vedeti cat cere aluatul
Am pus si mierea rocorita, ouale, sarea, amoniacul stins cu otet, praful de copt, condimentele.
Se obtine un aluat potrivit, care nu mai lipeste, la nevoie mai pune-ti cate o lingura de  faina.
Trebuia sa tinem cont ca aluatul v-a sta la rece si se va intarii. Il lasam la frigider o zi , eu l-am lasat doua zile.

Intindem aluatul mai grosut, cam de 7mm si decupam 2 peretii laterali, 1 perete pt fata,. 1 perete pt spate si 2 parti pt acoperis cu ajutorul unor sabloane din hartie.
Se coc pe rand toati peretii casutei, cam 15 minute fiecare, aici am gresit, i-am uitat in cuptor si au iesit mai bronzati.
Din restul de aluat am facut mai multe stelute si alte forme.
Din stelute suprapuse am montat un bradut pe un bat de frigarui.
Nu uitati sa faceti usile sau hornul...eu am uitat de horn.

Intre timp pregatim glazura: albusurile se bat spuma cu zaharul pudra si 1 lingura de zeama de lamaie.
Trebuie iasa o bezea destul de tare care nu curge. cu cat pune-ti zahar mai mult cu atat se v-a intarii mai mult.

Ca o parateza: la orice bezea e important e sa macinati zaharul in momentul in care il folositi, daca sta mai mult timpt el atrage umezeala si albusurile se vor lasa. acelas lucru se intampla si cu frisca.

Am fixat peretii cu ajutorul scobitorilor ( dupa ce s-a stabilizat bine casuta le-am taiat varfurile) si i-am lipit cu albus. i-am lasat sa se usuce putin apoi am pus acoperisul cu grija, fiind greu riscam sa se prabuseasca.
mai departe am decorat cu bezea si bombonele.

7 comentarii:

  1. Diana, foarte frumoasa casuta ta............cred ca cel mai mult sau bucurat copii.Felicitari!....le meriti.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Medi, s-au bucurat dar abia asteapta sa o manace...

    RăspundețiȘtergere
  3. Super! Felicitari! Cum este turta dulce dupa coacere? Ramane frageda sau se usuca? Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim ,am testat a doua zi un bradut si era moale, deci reteta poate fi folosita si la fursecuri.
    Casuta e ok o v-or devora copii dupa Craciun.

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana casuta de turta dulce e o minunatie, imi place f. tare, daca ar fi vazut-o Cristiana ar fi fost tare impresionata si poate ar fi dorit sa ,,mesterim,, si noi una, dar nu stiu daca as fi fost in stare. Felicitari e tare dragalasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc maria elena, poate la anul o sa o face=ti impreuna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari pentru casuta delicioasa!Te pup

    RăspundețiȘtergere

Printfriendly