luni, 7 decembrie 2009

Tort cu mousse de ciocolata si iaurt de capsuni




Blat:
3 oua,3linguri zahar,3 linguri faina, 1 lingura lapte sau apa, 80 ml ulei, 1/2 praf de copt, cacaoa
Albusurile se mixeaza bine cu zaharul, se pun galbenusurile, apoi treptat laptele, uleiul, cacaoa si faina amestecata cu praful de copt.
Se toarna copoztia in tava si se coace.


Cele trei creme mousse:
200g ciocolata de lapte
200g ciocolata alba
2 plicuri gelatina -20g
un iaurt mare de capsuni
1l frisca lichida

Pentru inceput se mixeaza 800ml frisca.
Se imparte in trei pentru cele trei creme de mousse.

Mousse cu iaurt:
1 plic de gelatina(10g) se pune cu 2 linguri lapte la hidratat, se topeste si se amesteca treptat cu iaurtul.
 Caldut se amesteca cu restul de frisca mixata.

Mousse de ciocolata cu lapte:
1/2 plic de gelatina (5g) se pune separat la hidratat.
Ciocolata de lapte se topeste cu 100ml frisca si se amesteca cu gelatina topita. 
Se amesteca cu restul de frișcă mixata.

 Mousse de ciocolata alba: 
 1/2 plic de gelatina (5g) se pune separat la hidratat.
Ciocolata alba se la topeste cu 100ml frisca si se amesteca cu gelatina topita.
Se amesteca cu restul de frisca mixata. 

Asamblare:
Blatul se pune in tava cu inel detasabil, se pune mousseul de ciocolata cu lapte, se da la rece cateva minute pana se intareste putin.
Se toarnă cu atenție si mousseul de ciocolata alba, se da la rece si apoi mousseul de iaurt.
Se da la rece pentru cateva ore bune.


 

13 comentarii:

  1. Si de data aceasta nu pot spune decat..........frumos si cred ca tare gustos.Felicitari Diana1

    RăspundețiȘtergere
  2. wow...felicitari....ce tort, Diana...si cred si gustos...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am crezut ca am gresit adresa!ce frumos te-ai impodobit!hai ca vin sa te vad,ca am fost cam ocupata!
    Dar despre altceva e vorba:te rog sa-ti ridici premiul de la mine!e pentru tine cu drag!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc fetelor!
    Mariana acum ma duc sa vad despre ce e vorba!

    RăspundețiȘtergere
  5. Se poate acoperi ,pur si simplu cu ciocolata topita?Sau trebuie asezat intai un strat de frisca?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim poti sa acoperi tortul cu ciocolata topita dar sa nu fie fierbinte ci doar calduta, iar tortul sa fie rece,il tii in frigider inainte de al orna.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc,Diana.Tortul asta este bestial..Sambata il experimentez.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut tortul.Desi am avut emotii,s-a intarit Eu l-am facut cu mousse amarui,piersici si capsuni.Acum astept musafirii.I-am facut poze si o sa fac si sectiunii.Pentru ca e primul meu tort cu decor"de-adevaratelea", sper ca o sa indraznezc sa -l arat pe vreun forum.L-am transformat intr-un cos cu trandafiri rasturnati..

    RăspundețiȘtergere
  9. waw ma bucur ca ti-a iesit , poti sa pui link cu poza, chiar sunt curioasa,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  10. nu l-am facut, dar am sa-l incerc pt.ca arata foarte bine

    RăspundețiȘtergere
  11. Am facut si eu sambata acest tort. A fost ziua sotului meu. Vreau sa va spun ca a primit toate aprecierile si sotul meu, mancator de dulciuri de calitate,a fost cel mai multumit.
    Multumim mult, Diana, pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ali, ma bucur foarte mult ca a avut succes tortul pentru ziua sotului tau. La multi ani!

      Ștergere
    2. Multumim frumos inca o data! Oricum, blogul tau ramane inspiratie pentru ocaziile urmatoare. O sa atasez si o poza, cand o sa le descarc, sa vezi cum a iesit minunatia.

      Ștergere

Printfriendly